Hem | Forum | Chatt | Om webbplatsen | Kontakta oss

Gratis program för att uppdatera drivrutiner

Alla diskussioner kring mjukvara som inte är direkt Windows-systemrelaterade postas här. Det kan vara om tips, problem m.m.

Re: Gratis program för att uppdatera drivrutiner

Inläggav Pippi... » mån 31 aug 2009, 23.25

laston skrev:Jag kan tyvärr inte längre rekommendera detta program längre efter att ha upptäckt vilka svårigheter det är att få ner några drivrutiner när man kör Free versionen,man blir hela tiden satt i kö så det var en tråkig utveckling :(

Antar att det fungerar bättre om man kör Proversionen :wink:

Mvh laston

Se där.... jag var också en som hoppade på det här inledningsvis och tyckte det var jättebehändigt att få det serverat på ett fat ..... men det fanns ju en hake med Free Version då det aldrig hände något p g a köbildning och att man bara fick ladda hem 2 drivrutiner per dygn. I mitt fall lyckades jag få en sketen drivrutin som fungerar och en annan som visade sig vara osignerad och ställde till med en del funderingar.... Tanken var god men datorn ville inte vara med.... så det blev en systemåterställning återigen...
Användarvisningsbild
Pippi...

Inläggav Sir_N » tis 01 sep 2009, 08.08

Jag tyckte också det var fiffigt att slippa söka och välja. På min 1 år gamla Dell bärbar med Vista funkade det utmärkt, fast man kan ju undra om det är bra att ha nyare drivisar än de som Dell har på sin webbplats...

Provade köra Drivermax på en 5 år gammal Fujitsu-Siemens, men där gick det illa när DM uppdaterade "Unibrain 1394PC". Efter det så fick jag upp "En ny maskinvara har hittats..." (Eller hur det nu är formulerat!).

Efter omfattande sökning på nätet, så återstod bara ominstallation. Så Drivermax åkte ut!

/Sir_N
Dell XPS M1530
Core 2 Duo T7250 | 15.4" WXGA| 2 GB/667 | Geforce 8400M GS | 160GB 7200RPM HDD | DVDRW| Intel Pro-Wireless | Windows 7 Home Premium |AVG9|PcTools FW|
Användarvisningsbild
Sir_N

Inläggav Bosse » tis 01 sep 2009, 11.24

Pippi... skrev:Se där.... jag var också en som hoppade på det här inledningsvis och tyckte det var jättebehändigt att få det serverat på ett fat ..... men det fanns ju en hake med Free Version då det aldrig hände något p g a köbildning och att man bara fick ladda hem 2 drivrutiner per dygn.

Det stämmer på senaste versionerna.
DriverMax free har blivit sämre med en hel del begränsningar. :mad:
Avinstallerade också!

Svårt hitta ett bra freeware för att underlätta uppdatering av drivrutiner.

Söker vidare! :wink:
Bosse
Seniormedlem

Inläggav åsaboe » tis 01 sep 2009, 14.11

Bosse skrev:
Svårt hitta ett bra freeware för att underlätta uppdatering av drivrutiner.

Söker vidare! :wink:

Egentligen borde ju alla drivrutiner ha en inbyggd funktion för att söka uppdateringar. Torde vara mycket enkelt att lägga in, och vissa har det förvisso redan men ALLA borde ha det. Tycker jag :wink:
Användarvisningsbild
åsaboe
Seniormedlem

Inläggav Sir_N » tis 01 sep 2009, 22.27

Blir nog så när Microsoft tagit över hanteringen av drivrutiner och säkerhetsprogram... :lol:
Dell XPS M1530
Core 2 Duo T7250 | 15.4" WXGA| 2 GB/667 | Geforce 8400M GS | 160GB 7200RPM HDD | DVDRW| Intel Pro-Wireless | Windows 7 Home Premium |AVG9|PcTools FW|
Användarvisningsbild
Sir_N

Inläggav åsaboe » tis 01 sep 2009, 22.30

Ja, redan nu har de ju ett halvhjärtat försök i Vista. Synd att det inte funkar fullt ut. Men det kommer kanske.. på gott och ont :wink:
Användarvisningsbild
åsaboe
Seniormedlem

Inläggav jorgen68 » tis 20 okt 2009, 18.03

http://www.devicedoctor.com/ Har någon provat det här? 8) MVH Jörgen
jorgen68

Inläggav laston » tis 20 okt 2009, 18.09

Hej jorgen68! Jag hade en tråd om detta program men tog bort den eftersom jag inte litar på programmet,kan inte svära på det men är ganska säker på att jag fick in skit i datorn via detta program!Men prova gärna o berätta för om jag hade fel o fick in skiten på nåt annat sätt 8)
Mvh laston
laston

Föregående

Återgå till Mjukvara