Hem | Forum | Chatt | Om webbplatsen | Kontakta oss

Servern hittades inte

Här läggs de trådar gällande systemrensningar m.m., som är lösta eller som inte har besökts av trådskaparen. Även äldre instruktionsinlägg läggs här. OBS! I den här forumdelen går det inte att posta inlägg. Det går enbart att läsa trådarna.

Re: Servern hittades inte

Inläggav laston » tor 08 apr 2010, 18.20

Roxio!
@Alternate Data Stream - 76 bytes -> C:\Users\Ingemar Nilson\Documents\Scanned Documents:Roxio EMC Stream
@Alternate Data Stream - 76 bytes -> C:\Users\Ingemar Nilson\Documents\P1010265[1].jpg:Roxio EMC Stream
@Alternate Data Stream - 76 bytes -> C:\Users\Ingemar Nilson\Documents\My PSP Files:Roxio EMC Stream
@Alternate Data Stream - 76 bytes -> C:\Users\Ingemar Nilson\Documents\Mina mottagna filer:Roxio EMC Stream
@Alternate Data Stream - 76 bytes -> C:\Users\Ingemar Nilson\Documents\Fax:Roxio EMC Stream

Ang detta felmeddelande så verkar det handla om något mail som du har försökt att skicka men misslyckats med,kan detta stämma?

Ta hem detta verktyg och packa upp det på skrivbordet(I en mapp då)
http://xuetr.com/download/XueTr.zip
Starta sen verktyget och klicka på flikarna process och kernel modulesen även driver
Kolla sen där nere på programmet om det finns några Hidden som kan visa oss något,hoppas du förstår mina anvisningar(Nytt verktyg för mig )

Mvh laston
laston

Inläggav godsletaren » fre 09 apr 2010, 09.30

Roxio!
@Alternate Data Stream - 76 bytes -> C:\Users\Ingemar Nilson\Documents\Scanned Documents:Roxio EMC Stream
Här hittar jag t ex mappen "Skannade dokument" men inget som verkar höra samman med något program från Roxio. De övriga mapparna hittar jag också men inget i dem eller under dem som verkar ha med Roxio att göra.

Det långa felmeedelandet har säkert med mejlproblemet att göra, det kom före "Servern hittades inte" och behöver ju inte ha något samband med vårt problem.

Har kört Xuetr. Hittade ingen flik med namnet Driver. Hidden processes:0 resp. hidden drivers: 0 hittade jag, men inget annat som var hidden.

Är det något annat jag kan kolla i resultatet? Vad innebär blå text?

svchost.exe förkommer ymnigt!

/godsletaren

/godsletaren
godsletaren

Inläggav laston » fre 09 apr 2010, 14.01

Hej! ok då lämnar vi Roxio :wink:
Näe det behöver inte ha något samband men kan ha,vet ju faktiskt inte eftersom vi inte hittar något :(
Ok inga Hidden alltså det var synd,svchost.exe är en vanlig systemfil!
Testa detta gratisprogram som heter Hitman Pro (får bra testresultat),vet inte riktigt vad vi ska hitta på annars :dribble:
http://files.surfright.nl/HitmanPro35.exe
Jag har en tanke om att det kan vara din skrivare som är boven men vågar inte be dig att avinstallera den eftersom du haft såna problem med att installera den,vill liksom inte chansa :)

Mvh laston
laston

Inläggav laston » fre 09 apr 2010, 14.34

Denna som är Modified den 11 mars vad är det?
[2010-03-11 17:35:15 | 000,006,576 | ---- | M] () -- C:\Users\Ingemar Nilson\Desktop\SendMsg.htm
Om du öppnar din Hosts fil hur ser det ut där då?
C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts
Gå till Kontrollpanelen->Nätverksanslutningar->"Din Anslutning"->Allmänt->TCP/IP->Egenskaper och kontrollera att Erhåll adress till DNS-servern automatiskt är ibockad
laston

Inläggav godsletaren » fre 09 apr 2010, 17.02

Hej,

Roxio, goodbye!
svchost - kan alltså helt normalt finnas på 10-12 rader i aktivitetshanteraren?
Hitman Pro gav tyvärr inga hits, jag testade båda scanningarna!
Hade jag problem med min skrivare - ? Jag kan nog tänka mig att avinstallera den inom kort.

/godsletaren
godsletaren

Inläggav godsletaren » fre 09 apr 2010, 17.15

Hej inge,

SendMsg.htm är den html-bild som visades i samband med mina epostproblem. Försökte skicka den filen till dig men det tillät inte din hemsida. Du fick den som .pdf istället.

hostfilen är mycket liten och innehåller följande text: 127.0.0.1 localhost

Automatisk adress är angivet både på IPv4 och PIv6

/godsletaren
godsletaren

Inläggav laston » fre 09 apr 2010, 20.08

Hej!
Inget onormalt med så många svchost i aktivitetshanteraren!
En chansning att HitmanPro skulle hitta något!
Sorry det var ju din gamla skrivare som krånglat :(
Hostsfilen verkar ju ok då :)
godsletaren skrev:Automatisk adress är angivet både på IPv4 och PIv6
Ok ska funka det med !
Gör mig en tjänst och installera en ny webläsare för att se om det fungerar med den,tex Google Chrome
http://www.google.com/chrome/?hl=sv
Importera inga inställningar om den frågar om detta vid installationen!!

Mvh laston
laston

Inläggav godsletaren » fre 09 apr 2010, 23.14

Nej, det blir så här i Google Chrome:

Mer information om felet
Nedan följer det ursprungliga felmeddelandet

Fel 105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED): Det gick inte att hitta servern.

Men jag kom åt en undermapp till www.google.com när jag hämtade den nya webbläsaren!

/godsletaren
godsletaren

Inläggav godsletaren » fre 09 apr 2010, 23.46

Hittade nu en intressant sak.

Jag kommer alltså inte åt varken www.google.se eller www.google.com

Men om jag skriver http://www.google.com/webhp?hl=sv (den exakta adressen till googles svenska startsida) så kommer jag till den svenska sökstartsidan!

/godsletaren
godsletaren

Inläggav laston » lör 10 apr 2010, 07.45

Hej! Alltså det jag kan få fram om detta är att du har problem med dina DNS servrar,eller så ligger problemet i din router!(Tar alltså för lång tid att ladda sidan)
Du har dessutom många program som slukar bandbredd ligger i autostarten som kanske kan påverka!?
Har du testat farten på din uppkoppling hos bredbandskoll? har du provat att köra med kabel direkt in i datorn istället?
Testa att ändra till Open DNS,spara dina gamla inställningar på en lapp :wink:

För att aktivera OpenDNS öppnar du Kontrollpanelen och väljer Nätverksanslutningar. Högerklicka på din anslutning och välj Egenskaper. Sedan markerar du ”Internet Protocol (TCP/IP)” och klickar Egenskaper. I dialogrutan som dyker upp markerar du ”Använd följande DNS-serveradresser”.

Fyll i dessa två adresser; 208.67.222.222 respektive 208.67.220.220. Klicka OK för att stänga fönstrena. Det kan ta en stund för att inställningarna ska gå igenom och har du otur behöver du starta om datorn. Men sedan ska det funka!

Mvh laston
laston

Inläggav godsletaren » lör 10 apr 2010, 16.39

Yipeeee!

Du har löst problemet. Jag kollade inställningen på DNSservrarna IPV4 och ändrade den till de IPnummer du gav mig. Och - voilà - nu verkar allt fungera!

För att aktivera OpenDNS öppnar du Kontrollpanelen och väljer Nätverksanslutningar.
Det finns dock inget som heter Nätverksanslutningar i mitt Vista men jag hittade ändå på något sätt. Vilket är det bästa sättet att komma åt dessa inställningar?

Har precis uppdaterat med Windows Update (kom ju inte år MS förut), installerat nya Java (skall jag köra JaVa Ra igen?) och verkar nu för övrigt alltså komma åt alla de nätplatser jag hade problem med förut!

Jättemycket tack, Laston. Hur skall jag kunna gottgöra dig för all din tid och all din kunskap?

Finns det några webplatser där man kan lära sig det mest grundläggande för att tolka resultaten från de olika program vi nu har använt för att lösa problem?
godsletaren

Inläggav laston » lör 10 apr 2010, 17.17

Hej! Härligt att det löste sig då :blue: :blue:
Jag hade aldrig löst det om jag inte fått felmeddelandet från Google Chrome :wink:

Sökvägen i vista:Kontrollpanelen > Nätverk och internet > Närverksanslutningar

Jag är väl inne på att det är Telia supporttjänst som ställt till med detta :x

Bra att du uppdaterat java men du ska inte behöva köra JaVara igen(java har blivit bättre på att bort resterna av gamla versioner på sistone)men visst det gör ingen skada iallafall!
Varsegod,det var härligt att vi lyckades lösa denna besvärliga tråd :wink: Vi får väl hitta på något :)

Ja du webben med google är det som gäller för att lära och hitta lösningarna,och hålla på med det för det finns knappt ett fall som är det andra likt så det är lite som att lägga pussel måste jag säga :)

Ta bort verktygen som vi använt:
Hämta hem avinstallationsprogrammet OTCleanIt:

http://oldtimer.geekstogo.com/OTC.exe

1: Spara ner den till skrivbordet
2: Starta programmet/verktyget genom att dubbelklicka på OTCleanIt.exe

3: Klicka på CleanUp! knappen.
4: Om du får varningar från dina skyddsprogram så ge OTCleanIt tillåtelse att få tillgång till Internet.
5: De olika fix-program som du har laddat ner kommer att avinstalleras, inkl. detta program, efter en omstart av datorn.

Ta bort alla återställningspunkter så att det inte blir samma skit igen av misstag:

SLUTORD:

För att inte riskera att återtälla datorn till någon/några tidigare tidpunkter då eventuella otrevligheter förekom (detta då med tanke på att där finns/fanns otyg i din restore-mapp) så läs gärna igenom nedanstående information samt instruktion för hur man går tillväga med att rensa rent i restore-mappen m.m.
OBS: Välj instruktionen för det Operativsystem just du använder:
=> Systemåterställning:(Så här Inaktiverar/Aktiverar du):

Och här kommer mina sedvanliga rekommendationer:
Hämta hem/installera ALLA SÄKERHETSUPPDATERINGAR/PATCHAR M.M.
Hämta hem/installera Service Pack 3 för Windows XP eller Service Pack 2 för Windows Vista
Finns att hämta hem från Windows Update/Microsoft Update.
Allt hittas på nedanstående sida:
=> Lite Tips & Råd för en säkrare dator:

Även nedanstående är väl värt att läsa:
=> Hur blev jag infekterad?

Då du gjort ovanstående
Gör en ny TM HJT-logga kopiera in den hit så vi får se att allt är fortsatt rent och fint. Detta för att säkerställa så inget gått fel under ovanstående procedur (EX: Att inget otyg blivit återställt av misstag).

OBS:
Kopiera INTE in loggan (textfilen) som bifogad fil ej heller inom code-taggar eller annat.
Kopiera/klistra in loggan DIREKT i ditt inlägg.

Mvh laston
laston

Inläggav godsletaren » lör 10 apr 2010, 20.26

Hej! Ja detta var fantastiskt gôtt!

Fick inte bort alla program med OTC.exe. Kan man inte ha kvar några om man känner att man vill använda dem i framtiden? Vad tycker Du?

Rensa rent i restoremappen: I XP kan man tydligen få bort gamla åp genom att inaktivera - starta om och åter aktivera. Men det verkar inte finnas någon instruktion om detta i avsnittet som gäler Vista? I Windowshjälpen står det att man skall använda diskrensning för att ta bort åp!

??

/godsletaren
godsletaren

Inläggav laston » sön 11 apr 2010, 06.57

Hej! Javisst kan du om du nu känner för det men dom flesta av verktygen skall inte köras utan övervakning av nån som är kunnig att läsa loggarna för annars kan det bli knas :wink:

OBS: Nedanstående gäller för Windows Vista & Windows 7:
Systemskydd, den funktion som skapar återställningspunkter, är aktiverad som standard. Du rekommenderas att behålla Systemskydd aktiverad för alla hårddiskar som innehåller viktiga filer, så att du kan använda Systemåterställning om du behöver.

Skriv ut nedanstående eller kopiera det till något textdokument och spara det till skrivbordet:
Läs/Följ instruktionerna mycket noga:

För att kunna rensa rent i Restoremappen på diverse otyg/otrevligheter bör man gå tillväga enligt nedanstående instruktioner.

Aktivera eller inaktivera Systemåterställning
1. Öppna System genom att klicka på => Start-knappen => Kontrollpanelen => System och Säkerhet och sedan på System.
2. Klicka på Systemskydd till vänster. Administratörsbehörighet krävs Om du uppmanas att ange administratörslösenord eller bekräftelse, följer du uppmaningen.
3. Om du vill aktivera Systemskydd för en hårddisk markerar du kryssrutan bredvid disken och klickar på OK.

– eller – Om du vill inaktivera Systemskydd för en hårddisk avmarkerar du kryssrutan bredvid disken och klickar på OK.

Mvh laston
laston

Inläggav godsletaren » sön 11 apr 2010, 10.00

OK. Jag tänkte väl mest på Revo Uninstaller och på Everything.

Systemåterställning. Nu förstår jag bättre efter att ha tittat på det hela i verkligheten. Om man skall vara petig så kommer det ju i Vista ingen OK-knapp utan en dialogruta med förklaringen "Alla åp på disken tas bort ...." och med knappen "Inaktivera systemskydd". Det var problemet för mig - att jag inte förstod att åp-borttagning och inaktivering av systemskydd skedde samtidigt! ;-)

Jag återkommer med HJT-logg lite senare. Körde Secunia nu och uppdaterade QuickTime och Flash.

Jag har länge försökt börja med en loggbok där jag skriver in allt jag gör med datorn - nu skall det bli av.

/godsletaren
godsletaren

FöregåendeNästa

Återgå till Lösta och gamla problem/arkiv