Hem | Forum | Chatt | Om webbplatsen | Kontakta oss

VX2 CLEANER och Add-ons

Här läggs de trådar gällande systemrensningar m.m., som är lösta eller som inte har besökts av trådskaparen. Även äldre instruktionsinlägg läggs här. OBS! I den här forumdelen går det inte att posta inlägg. Det går enbart att läsa trådarna.

VX2 CLEANER och Add-ons

Inläggav Mickilina » mån 22 aug 2005, 09.42

Hej Malou! :D

Nu är jag igen här med nya problem. :cry:

Hämtade hem .zip-filen. Fick den utan problem till mappen "Plugins", men fick inga frågor om jag ville ersätta filen. Förstod sen varför, för när jag öppnade Ad-Aware och klickade på Add-ons, så fanns ingen lista där. :?

Så upptäckte jag i utforskaren, att där fanns 2 Ad-Aware SE Personal-mappar under Lavasoft. Den ena skapad 1/6, den andra 15/6. :?

Det tycks inte finnas någon som helst orning här. :oops:

Vad göra nu denna gång?

MVH Mickilina
Användarvisningsbild
Mickilina
Premium- och seniormedlem

Inläggav 927 » mån 22 aug 2005, 15.24

enklast är nog att du avinstallerar adaware och sen tar bort de lavasoftmappar som finns kvar. sen installerar du programmet igen, då får du en lavasoftmapp med undermappar och sen packar du upp filerna i add-ons mappen
Användarvisningsbild
927

Inläggav Malou » mån 22 aug 2005, 15.42

Hej Mickilina :D

Hämtade hem .zip-filen. Fick den utan problem till mappen "Plugins", men fick inga frågor om jag ville ersätta filen. Förstod sen varför, för när jag öppnade Ad-Aware och klickade på Add-ons, så fanns ingen lista där.

Kan bero på att du eventuellt inte har haft tillgång till VX2 Cleaner tidigare i ditt Ad-Aware program.
Samt att det kan bero på det nedanstående du skriver.
Så upptäckte jag i utforskaren, att där fanns 2 Ad-Aware SE Personal-mappar under Lavasoft. Den ena skapad 1/6, den andra 15/6.

Har du haft två st Ad-Aware installerade?
=> Kontrollera att det ser ut så här!

MVH/Malou
Malou

Inläggav Mickilina » tis 23 aug 2005, 09.12

Hej igen Malou :D

Ja, jag har haft tidigare en engelsk version av Ad-Aware installerad, men pga språket, och med avrådan av en kompis avinstallerade ja den, för av någon anledning, gick det inte att ändra till svensk variant. Visste inte, att ta bort den från utforskaren också. :oops:

Kollade din länk, fick fram bara en tom sida. Skulle det vara så? :roll:

Mvh Mickilina
Användarvisningsbild
Mickilina

Inläggav Malou » tis 23 aug 2005, 13.13

Det finns ingen tom sida på länken :?:
Gick in på länken för säkerhets skull och kontrollerade och länken fungerar alldeles utmärkt.

Ja, jag har haft tidigare en engelsk version av Ad-Aware installerad, men pga språket, och med avrådan av en kompis avinstallerade ja den, för av någon anledning, gick det inte att ändra till svensk variant. Visste inte, att ta bort den från utforskaren också. :oops:

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar här?
Din kompis avrådde dig från att avinstallera AAW pga språket för att det inte gick att ändra till svensk variant?
Då det gäller den svenska språkfilen så måste man hämta hem den i zippad format och därefter extrahera filen till mappen Lang som finns i => Program => Lavasoft => Ad-Aware SE => Lang.

Om du tidigare hade en äldre version av AAW 6 och avinstallerade den så skall man alltid rensa rent från kvarvarande rester av det äldre programmet.

För att återgå till din fråga:
Hämtade hem .zip-filen. Fick den utan problem till mappen "Plugins", men fick inga frågor om jag ville ersätta filen. Förstod sen varför, för när jag öppnade Ad-Aware och klickade på Add-ons, så fanns ingen lista där

Har man inte tidigare haft VX2 Cleaner installerad i AAW så får man inte någon förfrågan.
Hur gjorde du då du hämtade hem zippfilen?
Gjorde du enligt beskrivningen
=> VX2 Cleaner

Gjorde ett litet test med en annan dator som har AAW gratisversionen installerad men inte VX2 Cleaner.
Hämtade zippfilen => Sparade den till skrivbordet => Extraherade filen till mappen "Plugins" som man hittar under Program => Lavasoft => Ad-Aware SE => "Plugins" i utforskaren

Då jag hämtat och installerat VX2 Cleaner till AAW öppnade jag AAW gick in på Add Ons => fliken "Verktyg" och hittade VX2 Cleaner i listan.

Gör ett nytt försök med VX2 Cleaner och kontrollera noga att du extraherar filerna till rätt mapp.
Kontrollera sedan i AAW om du hittar VX2 Cleaner.

MVH/Malou
Malou

Inläggav plun » tis 23 aug 2005, 13.56

Malou skrev:Hej Mickilina :D

Det finns ingen tom sida på länken :?:
Gick in på länken för säkerhets skull och kontrollerade och länken fungerar alldeles utmärkt.

MVH/Malou

Hej

Jo den gör det :!:

Hur var det med Microsoft supporten och explorer som kraschade ?

Tel: 08-752 09 29 Om du glömde bort det, måste vara något alldeles extra-extra i den här PCn som orsakar alla dessa problem.

Kanske något rootkit :twisted: så plusa på din arsenal med F-secures verktyg också.

http://www.f-secure.com/blacklight/

Download = Nedladdning :lol:

8)
Användarvisningsbild
plun

Inläggav Mickilina » tis 23 aug 2005, 14.06

Hej Malou!

Och ursäkta, att jag skrev så slarvigt :oops: kompisen gav råd att avinstallera! Men han nämnde inte om att gå in i utforskaren också. Nu vet jag bättre! :)

Jag gjorde exakt enligt beskrivningen, printade ut det först, att ha på papper och kunna läsa att inget skulle gå galet.

Jag har inte avinstallerad något, tänker pröva på extrahera till *Plugins 2* om det skulle funka bättre.

Tiden har gått med microsoft supporten. återkommer senare om det på aktuell tråd. :(

Mvh Mickilina
Användarvisningsbild
Mickilina

Inläggav Malou » tis 23 aug 2005, 14.50

Och ursäkta, att jag skrev så slarvigt kompisen gav råd att avinstallera! Men han nämnde inte om att gå in i utforskaren också. Nu vet jag bättre!

Ingen fara.
Sådant som kan hända oss alla.

Jag gjorde exakt enligt beskrivningen, printade ut det först, att ha på papper och kunna läsa att inget skulle gå galet.
Jag har inte avinstallerad något, tänker pröva på extrahera till *Plugins 2* om det skulle funka bättre.

Ok.
Värt ett försök att prova. Håller tummarna för att det skall gå vägen :wink:
Annars så finns det inget annat att göra än det 927 tipsar om i värsta fall :?

Återkom gärna och berätta

MVH/Malou
Malou

Inläggav Mickilina » tis 23 aug 2005, 16.01

Hej, det gick inte bättre med det heller :cry: .

Just nu vågar jag inte göra enligt 927:s recept, för om det igen skulle gå åt pipan av återinstallationen!
AAW hittar ju ändå mycket skräp!

Ska pröva nu enl. plun med mera "arsenal! :lol:

Mickilina
Användarvisningsbild
Mickilina

Inläggav Mickilina » tis 23 aug 2005, 16.45

Hej!
Turligt nog, hittade inte blacklight heller nåt!!! :D :D :D

Mickilina
Användarvisningsbild
Mickilina

Inläggav Malou » tis 23 aug 2005, 17.07

det gick inte bättre med det heller.

Ok

Ska pröva nu enl. plun med mera "arsenal!

Prova kan man alltid göra.
Men förstår inte riktigt vad tipset har att göra med AAW och VX2 Cleaner?

Just nu vågar jag inte göra enligt 927:s recept, för om det igen skulle gå åt pipan av återinstallationen!
AAW hittar ju ändå mycket skräp!

Förstår inte riktigt vad det är som skulle gå fel.
[Redigerad: Felskrivning:]
Skall vara:
Det var inte bra att AAW hittar skräp

Jag vet inte riktigt hur jag skall hjälpa dig för att få ordning på problemet VX2 Cleaner :cry:

MVH/Malou
Senast redigerad av Malou tis 23 aug 2005, 22.28, redigerad totalt 1 gång.
Malou

Inläggav Mickilina » tis 23 aug 2005, 22.13

Hej igen Malou! :D

Men förstår inte riktigt vad tipset har att göra med AAW och VX2 Cleaner?

Nej, inte det, tror jag heller. Plun har tänkt, att jag ev har problem med root..., vad det nu hette, att göra.

Förstår inte riktigt vad det är som skulle gå fel.
Det är bra att AAW inte hittar något skräp

Tanken att avinstallera, och återinstalleraAAW, enl. 927:s förslag, för AAW hittar skräp, Därför vill jag behålla utan att riskera nåt. Har ju inte MSAS sen längre

Mvh Mickilina
Användarvisningsbild
Mickilina

Inläggav Mickilina » tis 23 aug 2005, 22.15

Tyvärr, kan inte detta klippa och klistra systemet här.

Det blev dumt!

MVH Mickilina
Användarvisningsbild
Mickilina

Inläggav Malou » tis 23 aug 2005, 22.40

Nej, inte det, tror jag heller. Plun har tänkt, att jag ev har problem med root..., vad det nu hette, att göra.

Ok.
Då förstår jag lite bättre vad du menar.

Tanken att avinstallera, och återinstalleraAAW, enl. 927:s förslag, för AAW hittar skräp, Därför vill jag behålla utan att riskera nåt. Har ju inte MSAS sen längre

Du riskerar ingenting med en avinstallation och för att sen hämta hem och installera den på nytt.
Det har ingenting att göra med att den hittar skräp för det kommer den att göra sen ändå då du har installerat den på nytt och gör en scanning (du vill väl inte behålla skräpet, om den nu hittar någonting) och det har heller ingenting med MSAS att göra.
Vad är det för skräp AAW hittar?

Men naturligtvis är det upp till dig själv att avgöra huruvida du vill behålla den AAW du nu har eller göra om proceduren med att avinstallera och installera en ny frisk AAW som du dessutom kan lägga in VX2 Cleaner i.
Du bestämmer :wink:

MVH/Malou
Malou

Inläggav Mickilina » tis 23 aug 2005, 23.39

Självfallet, Malou! :D

Men när allt annat har gått åt... skogen, då blir jag iaf livrädd, att även det sista ska också göra det.
Jag menar, att om jag avinstallerar AAW, och ominstallationen av någon för mig lika okännd anledninig inte lyckas, som nu med MSAS, då ligger jag risigt till.

MSAS skulle ha gått att ominstallera, men det bara inte gick.
Det är därför jag dröjer, för att inte bli av med AAW också. Jag fattar ju inte, vad som är fel nåt annat än webbläsaren.

Jag bör ju inte ha varken virus, maskar etc, det vad AAW hittar, är ofarliga grejor, som nu ändå sänker prestandan på datorn.

Snälla, jag vet inte, om du kan hjälpa mig, har nu bara skrivit som rapportering, eftersom jag trodde, att felet var nåt annat än det ser ut nu.

MVH Mickilina
Användarvisningsbild
Mickilina

Nästa

Återgå till Lösta och gamla problem/arkiv